Armila

Kolekcja pojazdów zabytkowych

  • Home
     
  • O firmie
     
  • Oferta
     
    • Austin Princess Biała
       
    • Austin Princess Czarna
       
    • Warszawa M-20
       
    • Wołga GAZ-21
       
    • Rolls-Royce Silver Wraith II
       
  • Opinie
     
  • Kontakt
     
2014-03-30__MG_3193_0960

Austin Princess Biała

Niezwykle elegancki samochód do ślubu o klasycznych liniach i przestronnym, komfortowym wnętrzu.  Samochód pomieści aż 7 osób, dlatego wygodnie nim będzie podróżować para młoda wraz ze świadkami.
Limuzyny były wytwarzane ręcznie w niewielkich ilościach, w małej fabryce w Kingsbury – północnej dzielnicy Londynu. Ten model, w latach 50-tych i 60-tych XX wieku, był ulubionym samochodem Królowej Elżbiety II.

Rok produkcji: 1960

Kraj pochodzenia: Wielka Brytania

Liczba miejsc: 7

Historia

Kliknij, aby poznać historię samochodu

Największa i najbardziej luksusowa limuzyna

Belgijska firma Vanden Plas powstała w Brukseli w 1870 roku i początkowo zajmowała się wytwarzaniem kół do powozów konnych. Póżniej projektowała i produkowała nadwozia do luksusowych limuzyn takich marek samochodów jak Rolls-Royce, Bentley, Alvis, Daimler, Lagonda i wiele innych.
W 1913 roku została zarejestrowana firma Vanden Plas Limited w Anglii, aby produkować nadwozia według belgijskiej licencji. W 1946 roku Vanden Plas Limited stała się częścią koncernu Austin Motor Corporation Ltd w Londynie. Zaprezentowana po raz pierwszy w 1952 limuzyna PRINCESS, o rozstawie osi 11 stóp, była największą i najbardziej luksusową konstrukcją tego koncernu. Ośmioosobowe nadwozie typu kareta, wyposażono w sześć okien bocznych i oddzielne miejsce dla kierowcy.

Pod maską

Pojazd napędzany był gażnikowym, sześciocylindrowym, rzędowym, górnozaworowym silnikiem, umieszczonym z przodu. Silnik o średnicy cylindra 87,3 mm oraz skoku tłoka 111,1 mm, posiadał pojemność 3995 cm3. Wał rozrządu, napędzany łańcuchem umieszczono w bloku. Przy stopniu sprężania 6,80 : 1, uzyskiwano moc maksymalną 132 KM przy 3700 obr/min, oraz maksymalny moment obrotowy 29 mkG przy 2200 obr/min. Silnik zasilany był pompą paliwową o napędzie elektrycznym, oraz dwoma gażnikami ukośnymi, lub jednym gażnikiem opadowym systemu STROMBERG DBVA – 42, z mokrym filtrem powietrza. Smarowanie silnika olejowe pod ciśnieniem, z szeregowym filtrem oleju. Chłodzenie wodą o przymusowym obiegu. Pojemność układu olejenia silnika – 10,4 l, zaś układu chłodzenia – 16 l. Napęd przenoszony był na koła osi tylnej, poprzez jednotarczowe sprzęgło suche, oraz czterostopniową skrzynię biegów. Drugi, trzeci i czwarty bieg były zsynchronizowane i cichobieżne. Samochód został wyposażony w dwuobwodowy, hydrauliczny hamulec zasadniczy LOCKHEED z urządzeniem wspomagającym, oraz mechaniczny hamulec pomocniczy, działający na koła tylne. W układzie kierowniczym zastosowano mechanizm ślimakowy z palcem. Wymiary samochodu : długość – 5460 mm, szerokość – 1890 mm, wysokość – 1770 mm, rozstaw osi – 3350 mm. Promień skrętu wynosił 6,9 m, a ciężar samochodu 2121 kg. Auto osiągało maksymalną prędkość 138 km/h, a średnie zużycie paliwa wynosiło 20 l/100km. Podwozie samochodu stanowiła rama podłużnicowa, wzmocniona poprzeczkami. Konstrukcja przedniego, niezależnego zawieszenia oparta była na wahaczach zabudowanych w układzie trapezowym i sprężynach śrubowych. Z tyłu zastosowano półeliptyczne resory chronione pochwami i stabilizator skrętu. Zarówno w przednim jak i tylnym zawieszeniu zabudowano hydrauliczne amortyzatory ramieniowe.
Ciekawostką było zastosowanie hydraulicznych podnośników, zintegrowanych z nadwoziem, umożliwiających unoszenie samochodu w przypadku awarii ogumienia. Samochód, w różnych wersjach, był wytwarzany do 1968 roku. Początkowo nosił nazwę Austin Princess, a od 1960 roku – Vanden Plas Princess. Łącznie wyprodukowano 3344 egzemplarze. Do dnia dzisiejszego zachowało się ich niewiele.

Ulubiony samochód królowej Elżbiety II

Ciekawostką jest fakt, że podczas premiery samochodu w 1952 roku w Earls Court, dwa pierwsze egzemplarze zostały zakupione przez Elżbietę II. W późniejszych latach to właśnie ten model samochodów był wykorzystywany we Flocie Królewskiej. W 1974 roku, VP Princess o numerze rejestracyjnym NGN 1, wiozący Księżniczkę Annę i jej męża (Mark Phillips), został ostrzelany w centrum Londynu. Powodem ataku była próba uprowadzenia Anny. Samochody tej marki były także wykorzystywane przez polityków, dyplomatów i celebrytów. Na archiwalnych fotografiach, dokumentujących wizytę w Wielkiej Brytanii francuskich konstruktorów samolotu Concorde, można rozpoznać sylwetkę VP Princess, która służyła do przewiezienia delegacji.

Cennik

Warszawa

    Cena obejmuje wynajem limuzyny do 5 godzin w Warszawie i okolicach.

2200 zł

Zamów

poza Warszawą

    Wynajmujemy samochody na terenie całej Polski.
    Prosimy o kontakt, abyśmy mogli zaproponować Państwu ofertę.

Skontaktuj się

Gratis

      dekoracja auta

      tablice “Młoda Para”

      szampan

      25% zniżki na wynajem apartamentu w Hiszpanii

     

Podane ceny są orientacyjne. Wszystkie oferty wynajmu samochodu na ślub przygotowujemy indywidualnie dla każdego Klienta. Prosimy o kontakt i podanie nam szczegółów dotyczących uroczystości, a my postaramy się przedstawić najatrakcyjniejszą i spełniającą wszystkie Państwa oczekiwania propozycję.

 Galeria

  • 2014-03-30__MG_3165_0960

    Open Lightbox

  • 2014-03-30__MG_3189_0960

    Open Lightbox

  • 2014-03-30__MG_3195_0960

    Open Lightbox

  • samochody-do-slubu-vandenplas

    Open Lightbox

  • samochody-do-slubu-vanden-plas-princess

    Open Lightbox

  • 2014-03-30__MG_3209_0960

    Open Lightbox

  • samochody-do-slubu-austin-princess

    Open Lightbox

  • samochod-do-slubu-princess

    Open Lightbox

  • DSC_0226

    Open Lightbox

  • DSC_0222

    Open Lightbox

  • Austin (Vanden Plas) Princess

    Open Lightbox

Zobacz pozostałe samochody

  • samochod-do-slubu-austn-princess

    Austin Princess Czarna
  • imm003_1A

    Warszawa M-20
  • DSC_1261

    Wołga GAZ-20
  • DSC_0024

    Rolls Royce Silver Wraith II

 

Copyright Armila ® 2014